Tuesday, May 29, 2012

HIDUP NI MUDAH KER??





Kau rasa hidup ni semudah abc ker??


Tak bukan.


Banyak cabarannya dik oi... Cabaran yang datang dalam diri sendiri adalah cabaran paling besar sekali. Mampu nak hadapi atau tidak itu terserah pada diri sendiri juga.


Rasa down tentang hidup akan selalu berlaku bila kita asyik fikirkan pasal masalah. Jadi manusia yang sedang-sedang saja. Kalau terlalu fikirkan sangat pasal masalah kehidupan sampai bila ia tak akan selesai.


Aku pon kalau fikirkan masalah memang keadaan aku teruk sangat. Jadi aku amik keputusan untuk buat biasa-biasa saja macam tak ada masalah. Biarlah orang nak anggap kita ni suka main-main atau macam budak-budak janji kita dapat gembirakan diri sendiri.


Ngerti enggak???





7 comments:

  1. Tapi kadang-kadang susah nak buat-buat macam kita ni takde masalah. Nak cuba gembirakan hati pon susah. kenapalah kalau ada masalah semuanya complicated. hurm o.o

    ReplyDelete
  2. terlalu fikir tu yang buat pening kepala tu. :)

    ReplyDelete
  3. tapi kena jugak fikir cara untuk setelkan masalah tu... huhuhuhu

    ReplyDelete
  4. itulah yang ada dalam diri kami.. masalah mmg byk, terlampau byk.. tp kami selesaikan masalah yg paling hampir.. xmo semakkn kepala dgn masalah yang belum tentu dtg kt diri kita nanti ;)

    ReplyDelete
  5. masalah tu sebenarny apenyeri dlm kehidupan kitA ~

    ReplyDelete
  6. hehe.. memang hidup kite tak dpt lari dari masalah.. kalau fikirkan sgt memang leh jadik bengong.. so just go along with the flow.. kalau boleh dpt diselesaikan.. cuba selesaikan.. if not bykkan berdoa.. insyallah segalanya dipermudahkan! :)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi