Saturday, May 26, 2012

MUSIM MENGAWAN



Dah musim cuti sekolah sekarang maka memang akan berlambak-lambak la jemputan kenduri. Musim mengawan kan? Keh3.... Mula la terpandang status di Facebook pasal kenduri dan tak lupa juga yang mengeluh:


"Semua kawan-kawan dah tunang, kawen, dah jadi mak bapak dah aku ni bila la lagi nak merasa semua tu"


Ke status aku tu?? ##ehhh???


Bagi aku semua orang dah ada jodoh cuma lambat dengan cepat jer. Yang penting jangan sesekali cemburu akan kebahagiaan orang lain. Cuma kita perlu tumpang bahagia jer..


Tapi tipu la kalau langsung tak pernah cemburu kan??


Dulu-dulu memang aku rasa cemburu, kelam kabut nak ada pasangan juga nak cepat kahwin bla bla bla.... Tapi bila kita muhasabah diri, fikir dalam-dalam untuk apa semua itu kalau tiada bahagia??


Dan sekarang perasaan tu tak ada langsung yang ada adalah kegembiraan. Tumpang bahagia bila tengok kawan-kawan bahagia.


So, nikmati la kehidupan kita sekarang dengan sebaiknya. Setiap nafas kita, kita hargai dengan melakukan perkara yang boleh membahagiakan kita. Masa depan kita tidak tahu macam mana. Apa yang kita ada sekarang kita kena hargainya.





Senyum Mau Maneh

;)





16 comments:

  1. tumpang gembira dengan kebahagian orang len...
    Jodoh di tangan Tuhan...klau bkwn bgai nk rak pon tp bkn jodoh kita tetap takleh kwen gak...

    ReplyDelete
  2. sementara kita belum smpai seru musim mengawan ni, nikmatilah masa2 single dgn sebaiknya.. hahaha..

    ReplyDelete
  3. @solihin

    haha...betul tu...xsabaq nak tgu musim solihin plak hehe

    ReplyDelete
  4. suka dgn statemaent solihin tuh......dah tiba masanya nt kena buat betui2,bukan kita nak juah dalam bab nih nak nasihatkan org...tapi sebenarnya keseronokan yang nyata dan kebahagian yang abadi itu dua perkara yang berbeza..dulu pcl pon cmtu gak...jeles tgk org kawen awal.., muhasabah..:)

    psst..blogger utara tak wt gathering ka?..pcl nk blk sana mggu dpn..

    ReplyDelete
  5. cepat2 la cari calon suami.. kena usaha jugak tu. tak boleh duk senyap je.. :P

    ReplyDelete
  6. Jodoh itu pasti ada. Lambat atau cepat je. InsyaAllah, yang terbaik itu milik awak nanti :) Aminnnn~

    ReplyDelete
  7. insyaAllah..ade nnti..sabar okies..=) chill-lah~

    ReplyDelete
  8. dah nak kahwin mohon kad kahwin ye. ;)

    ReplyDelete
  9. salam gb...tajuknya agak lain macam bunyinya tapi bagi orang purba ni boleh diterima pakailah...tapikan kawin sekarang tak syok gb sebabnya seronok 3 bulan lepas tu tenguk yang lain pulak berkenan...tak boleh salah menyalah sebab kat komplek banyak jual lelong. Jadi tajuk diatas tu sesuai benolah....

    ReplyDelete
  10. YUP BETUL TU, akak setuju sangat ... sampai masa jodoh kita akan tiba jua!

    ReplyDelete
  11. Insyaallah.. akan sampai jugak jodoh awak nanti. :-)

    ReplyDelete
  12. awak bila ? hehe jgn lpa jmput kite :))

    ReplyDelete
  13. Jangan bimbang,

    Akan sampailah masanya itu.....
    Semoga akan datang seorang Putera yg gagah bak Merong Mahawangsa

    ReplyDelete
  14. Allah bagi apa yg kita perlu bukan apa yg kita mahu sebab tue jodoh sampai bila kita dah betul2 bersedia ke arah tue.. sbb Dia tau itu masa yang paling sesuai.. ;)

    ReplyDelete
  15. nt sampai la ms utk awk....tahun ni beli adiah kawen thn dpan adiah baby lak ;)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi