Thursday, May 3, 2012

"TU LA KAU AKU DAH CAKAP JANGAN CARI AWEK PAKAI TUDUNG"


Kata-kata ini diluahkan oleh salah seorang remaja yang melintasi aku bersama kawan-kawannya. Masa ni kat Wangsa Walk. Aku tak pasti apa punca dia boleh cakap macam ni. Kemungkinan apakah??


Kebetulan masa tu ada 2 orang remaja perempuan yang aku kira awek salah seorang kawan mereka ni yang keluar lepak sekali. Ada la aku dengar budak perempuan ni ajak depa duduk dekat Dataran kat Wangsa Walk tu tapi remaja lelaki ni tak pedulikannya dan terus berjalan.

2 orang budak perempuan ni pulak duduk. So bila dah terpisah jauh baru sorang budak lelaki ni kuarkan ayat "Tu la aku dah cakap jangan cari awek bertudung"


Aku rasa ada beberapa kemungkinan kat sini sampai dia tuturkan ayat berikut.
  1. Mungkin dia rasa wanita bertudung ni menyusahkan? Kat mana yang susah? Padahal ampa semua boleh fikir dan tak payah fikir pon dah tahu kewajiban kita menutup aurat.
  2. Mungkin dalam keluarganya tak ada yang bertudung.
  3. Mungkin tak pernah jumpa wanita bertudung.
  4. Mungkin cetek pasal hukum agama.
  5. Mungkin belum Baligh sebab tu akai pendek walaupun suara dah bertukar #ehhh??

Ada lagi kemungkinan yang ampa nak tambah??


P/S: Tolong saya merealisasikan impian kami~ KLIK SINI




10 comments:

  1. sama2 kita mendoakan untuk meraka Amin.... :)

    ReplyDelete
  2. kdg2 mmg mcm tu. xtau la kenapa dorg ni.dlu penah kapel dgn dak2 yg gangster la konon, mra pkai tdg, so dorg kdg2 mcm ckp, awek pakai tudung seyyy.. ntah la..

    budak2 lagi kot.nak awek sexy -___-' baru leh show off member. katanyaaa..

    ReplyDelete
  3. dia nak buat pegang2 tapi tak boleh kot?

    ReplyDelete
  4. macam macam budak budak sekarang...
    haihhh doakan yang terbaek je la for them...

    ReplyDelete
  5. betoi la tu.. awek xpkai tudung xpa.. yg penting isteri nnt sure dia cari yg sopan menutup aurat.. doakan :)

    ReplyDelete
  6. setuju dengan miss pikon. X pakai tudung xpa, jnji tutup aurat..:)

    ReplyDelete
  7. kadang2 org salah tafsir attitude wanita bertudung. kerana nila setitik rosak susu sebelanga

    ReplyDelete
  8. rasa pelik ke bila ada awek pakai tudung...tp harap2 kalau dia kawen nanti isteri dia pakai la tudung...

    ReplyDelete
  9. tape2.. sekarang mungkin hati dia belum diberi hidayah. belum cukup matang kot.. kita doakan sesame ye.

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi