Friday, June 22, 2012

DUGAAN NAK BERTUNANG




Tajuk kemain lagi.... Sapa nak tunang ngan kahwin ni? Aku? Aku memang nak kahwin pon... Sapa tak mau kahwin wehhh... **ayat cam orang gatai nak kawin plak lalalala~


Selalunya kita selalu dengar dugaan bertunang kali ni dugaan nak bertunang plak. Pasal aku ke? Tak la ni pasal kawan aku..Kalau aku gitau pon ampa bukan kenal kan? Hahaha...Lawak lawak... Dush dush rasa macam nak tumbuk muka aku laju-laju kan?


Berbalik pada topik selalunya dugaan ni datang dalam macam-macam bentuk. Tapi semua tu berkaitan dengan masalah semata-mata. Adakalanya bukan dari kita tapi dari family plak. Tak family kita, family pasangan kita.


Tapi selalunya depa nak terbaik untuk kita. Kita ni yang kena pandai handle masalah tu. Fikir positif. Kecuali la ada yang sengaja nak menggugat hubungan ampa nak bagi putus yang tu ampa kena tentang habis-habisan.


Kadang-kadang manusia ni suka dengkikan kebahagiaan kita. Yang kedengki tu plak tak ada kaitan darah pon dengan ampa. Ntah sapa-sapa.


Kalau ada yang tanya aku dengan pasangan tak diduga ke?


Jawapan aku opkos la ada. Dengan hubungan jarak jauh lagi, dan ada lagi la yang aku rasa tak patut diceritakan tapi semua tu Alhamdulillah la kami boleh hadapi. Selalunya kalau gaduh pon kejap jer..gaduh2 manja gitewww **muntah darah** hakhak


Yang penting sekali dia paham aku dan aku paham dia. So memang tak ada masalah. Dan aku rasa semua orang pasti inginkan pasangan yang memahami kita. Bila dia paham kita segala-galanya akan menjadi mudah. Insyaallah....





NOTACIKGADIS: Nanti aku kongsikan macam mana kami handle hubungan jarak jauh ni






13 comments:

  1. setiap apa hubungan pun mesti ada halangan, pokok pangkal diri kita jugak. tak gitu? :)

    ReplyDelete
  2. xde mslh lg stakat ni

    maklumlah tak penah tunang

    ReplyDelete
  3. owh kami jarak tak berapa jauh. ahahahahhaha :P

    ReplyDelete
  4. hye awak.. dah nak tunang ke..??? heheheh gud luck ok.. sy pon br jerk lepas. and also LDR... heheheheh

    ReplyDelete
  5. xde dugaan x indah la hidup... :D

    ReplyDelete
  6. Moga kekal hingga ke tarikh pernikahan dan hingga ke syurga.. amin

    ReplyDelete
  7. tu diaaaaaa.....cepat la cerita bab seterusnyaaaaa

    ReplyDelete
  8. errr..hehehe..memahami situasi..;p

    ReplyDelete
  9. Sis , Please share about how you can handle your LDR .Hopefully :')

    ReplyDelete
  10. Hi sis , hopefully you can share how you can handle your LDR .I really-2 want to know :)

    ReplyDelete
  11. Hopefully you can share how you handle your LDR :')

    ReplyDelete
  12. sy plak dugaannye masa sblum bertunang.macam2 yg sy xpuas ati kt dia sampai sy nangis2..he3..dh bertunang ni harap2 la xde dugaan yg bukan2..takut..huhu

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi