Wednesday, June 13, 2012

PENGALAMAN EXAM UNTUK JAWATAN XXX





Assalamualaikum....


Phewww.... Lap peluh dulu.


Hari ni aku ada exam untuk jawatan Penolong Pegawai Tadbir N27 di Kompleks Sukan MPSP, Bertam Kepala Batas Penang.


Kunci jam 6.15 pagi bangun 7.05 am hamikk hang kelam kabut aku siap. Nasib baik la bendera merah kalau tak mau subuh gajah aku. 7.30 am aku baru sampai dekat tol Alor Star Utara. Speed kereta mencecah 140km/j. Percaya tak?? Sila la percaya.


8.15 am sampai kat Kompleks MPSP tu. Fuhhh nasib baik sempat sampai. Exam start kul 9.00 a.m. Bila masuk dewan, exam kena jawab 50 soalan dalam masa 30 minit.. Whattt?? 30 minit??


Hampeh la....Memang aku tak sempat siap. Siap main lawan tarik kertas exam lagi dengan penjaga peperiksaan tu. Yela masa dah tamat kan? Aku rasa macam nak menangis jer masa tu. Masuk kereta nak nangis tapi aku pujuk diri supaya jangan menangis.


Bukan apa cuma rasa kecewa, bertolak jauh-jauh untuk jawab exam yang selama 30 minit tu tapi tak sempat siap dan tak dapat buat yang terbaik. Bila fikir lama-lama pasti ada hikmahnya. Aku amik ni sebagai pengalaman baru.


Insyaallah lepas ni pasti ada rezeki yang Allah dah tetapkan.





"Let go of the things that can no longer be fixed. If you force yourself to try and put them back, things will only get worse. Holding on is being brave, but sometimes moving on makes you even tougher"




15 comments:

  1. insyaAllah,kalau ada rezeki kat situ ..alhamdulillah la kan cik gk...yang penting doa dan tawakal :)

    ReplyDelete
  2. Insyaallah...klau ada rezeki adala...
    mn tau tgk2 dpt...kan3?

    ReplyDelete
  3. ape kaitan entry ngn gamba ye gk? hehe

    ReplyDelete
  4. ape kaitan entry ngn gamba ye gk? hehe

    ReplyDelete
  5. Takpa. Yang penting dah usaha, tawakal ja selebihnya. :)

    ReplyDelete
  6. takpe ada rezki adalah tu. bukan itu penentu nasib kita tapi yang di atas sana.

    ReplyDelete
  7. xpe Gk.. jnji ampa still sempat pegi jugak.. klu x sempat lagi ampa rasa bebai kan

    ReplyDelete
  8. 50 soklan dalm masa 30 minit? pengsan~~~

    kalau 50 soklan 50 minit tu boleh terima lagi..huhu..

    ReplyDelete
  9. kami pnh gak lmbt smpai utk exam. t'kebil2 cari tempat duduk. malu oih!

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi