Tuesday, June 12, 2012

SOALAN PALING MENYAMPAH NAK DENGAR



Baru-baru ni masa kenduri anak sedara aku di Jitra maka bertemu la sanak saudara yang jauh dimata di kenduri tersebut.


Dan aku dah agak dah akan mendapat soalan yang paling aku tak suka nak mendengarnya.... Bukannya bila nak kahwin tapi...


"Tudiaaa.....awat yang sihat sangat ni"


Maksud "sihat" bukan la mempunyai kesihatan yang baik dan bebas penyakit tapi "sihat" bermakna berlakunya pertambahan dari segi tumbesaran badan dan lemak-lemak tepu mula berkumpul -_-"


Memang aku akui sekarang ni berat naik mendadak... Menyampah aku. Dah tak comel dah. Tapi dapat "comel" yang lain plak. Uhuk uhuk =(


Ramai yang terkejut bila jumpa aku sekarang ni apatah lagi bila tengok perubahan dari segi saiz badan kat aku ni. Ramai juga yang tegur. Jawapan aku senang "Bahagia" malas nak jawab sebenarnya.


Hilang terus keyakinan diri bila berat naik ni. Pakaian pon semua dah ketat. Seluar lagi adoi la... Tulun Tulun.. Tak ada ka yang nak sponsor PB ni??? **Kemain nak PB bagai**


Kalau nak makan pil-pil diet ni bukan aku la. Silap-silap mandul tak pon maut terus sebab amik pil diet. So cara terbaik daftar gym. Pergi bersenam+mandi sauna.


Tapi sejak dok kampung ni gym kemana sauna kemana.


Tolong la aku tertekan. Jangan la bergurau lebih-lebih pasal berat badan aku ni. Anda membuatkan saya hilang keyakinan diri uhuk uhuk =(


Antara faktor kenaikan badan adalah bila ampa seorang yang aktif dengan sukan dan tiba-tiba ampa berhenti semestinya berat ampa akan naik mendadak apatah lagi tiada lagi aktiviti yang boleh menggerakkan segala otot-otot ampa dan ampa tidak berpeluh.


Apatah lagi bila ampa kerja hanya mengadap komputer. Sebab tu la berat aku boleh mendadak naik. Kalau dekat U sebelum ni kemain aktif main bola baling, bola tampar, futsal, bila dah habis belajar nak main celah mana plak kan??



Terima la hakikat wahai si gemok


-_-"




13 comments:

  1. hahahahhahahahha! pi la panjat gunung jerai!!

    ReplyDelete
  2. ingt blek pe kami ckp ritu.. mlas nk ulang!!!! #ehhhMarah.. hihihhi

    ReplyDelete
  3. cepat balik sini...jangan duk kg...
    boleh gi gym..
    GK rindu oi...
    pedulik ar dorg...
    sekeh sorg seliang baru tau

    ReplyDelete
  4. Sbnrnya kn GK kmi pn sm ja ng ampa. Sblm ni active gle, pastu da x activ. Kmi pn naik sbb tu sbnrnya. Dlu besa mkn byk tp activ, la ni nk mkn, tapi x activ, last apa lagi, membooooolat aa. Hihihi

    ReplyDelete
  5. Usah peduli kata orang sudah.. Bukan diorg tanggung hidup kita kan ??

    karyakuideaku.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. patutnya GB bangga dgn kemajuan diri tu..tgk kami yg dah kawen nih...relax ja..haha.

    ReplyDelete
  7. sm mslh dgn GK...
    wlaupon keje aktif ke sana ke sini tp bgerak aktif dlm ekon...mn nk jd apa...so mbulat la

    ReplyDelete
  8. Saya pon mengalami naseb yang sama dgn GK. Lepas kawen cepat nau naik badan.

    ReplyDelete
  9. hehehe....tak semestinya p gym je leh turun berat badan..umah 2 tgkt kan...cuba setiap ari turun naik tangga tu selalu jgn dok perok 1 tempat je hahahaa...caiyok caiyok

    ReplyDelete
  10. kema byk makan sayur dgn buah la lepas ni

    # we face the same situation dear -,-

    ReplyDelete
  11. hehe. tapi awak comel lah. tak tipu.

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi