Wednesday, June 20, 2012

TERPUTUS HUBUNGAN



Assalamualaikum....


Aku kembali menulis setelah 5 hari terputus hubungan dengan dunia maya. Kemain susah hidup aku sekarang ni. Nak dekat sebulan juga la aku menganggur gara-gara tamat kontrak kerja. Dah la zaman sekarang ni susah nak cari kerja.


Kalau orang fikir aku ni memilih kerja memang silap besar la. Aku tak kisah langsung nak kerja biasa-biasa ni tapi kalau boleh mesti kita nak kerja sesuai dengan kelayakan kita. Bila aku kata sesuai dengan kelayakan bukan bermakna aku ada degree aku mesti nak kerja dengan kelayakan tersebut setakat biasa-biasa ni tak nak.


Maksud aku sesuai dengan kelayakan tu adalah sesuai dengan bidang yang kita belajar dan ambil sebab kita memang dah terlatih untuk melakukan kerja tersebut. Tak kan la kau amik bidang sejarah yang guna otak dengan membaca tiba-tiba kau nak kerja jadi akauntan. Tak sesuai bukan??


Susahnya bila fikir banyak benda dalam hidup ni perlukan duit. "Duit bukan segala-galanya tapi segala-galanya memerlukan duit". Tiada yang percuma dalam hidup ni.


Sekarang ni nak jimat punya pasal aku fikir nak puasa ja. Pahala pon dapat kan? Mana tau boleh kurus plak huhu....


Kalau ampa tengok sekarang kemain lagi aku jual barang-barang macam kat SINI dan SINI semua tu adalah untuk menambah pendapatan sampingan. So support me =P


Dah la dalam perancangan nak ****** semua itu memerlukan duit. Kalau ada yang nak taja kan bagus. **berangan ja mampu ingat retisss nak ada penaja bagai ni...


Last sekali nak minta ampa tolong aku kat SINI. Terima Kasih atas jasa baik ampa.






11 comments:

  1. ye setuju dgn qoute tue.. sabar ye.. ada tue rezeki cume ampa kena jalan depan lagi, klu x jmpe lagi jalan lagi.. klu letih duduk kejap then smbung lagi perjalanan.. jgn pernah ptus ada ok!!! kami doakan dari sini..kami tau payah tp Allah tak kan uji kalau ampa x mampu.. bukti nya ampa mampu niaga itu ini sbb nak take the ujian tue. proud with u girl..

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah ada rezeki anyss nanti..huhu

    ReplyDelete
  3. sama la kita..akak nanti start ogos da takde pendapatan da..nak kena buat bisnes pulak..huhuhu

    ReplyDelete
  4. KEDA ada jawatan kosong tarikh tutup 1julai nie..cuba la isi

    insyaAllah rezeki ada di mana2

    ReplyDelete
  5. Insya Allah, tuhan dah tentukan sesuatu untuk u dear... Sabar k..

    ReplyDelete
  6. xde duit kene cr la kan

    cume susah gak

    ReplyDelete
  7. skang nie mmg susah nk dpt proper job . usaha dan terus usaha

    ReplyDelete
  8. kena berdoa bebanyak agar dimurahkan rezeki selalu :)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi