Sunday, November 4, 2012

AMBIL MUDAH




Ada sesetengah perkara yang aku tengok dan aku tak berapa nak berkenan dengan sang lelaki ni. Kenapa aku cakap macam tu?? Dalam beberapa perkara mereka ni suka ambil mudah. Betul kan kaum perempuan sekalian??

Kadang-kadang bagi mereka dalam beberapa keadaan itu adalah perkara remeh tapi bagi perempuan pula perkara remeh itulah yang kita kena ambil tahu. Suka sangat pandang remeh dalam semua perkara.

Memang sifat perempuan untuk menghalusi tentang sesuatu perkara tetapi lelaki lebih suka ambil mudah atau senang cerita malas nak amik tahu.

Cuba ampa jangan pandang remeh tentang sesuatu perkara kerana perkara remeh tu la yang akan menjadi masalah besar jika tidak diberi perhatian yang sepatutnya.

Jadi ubah cara ampa berfikir dan cuba mengambil berat tentang sesuatu perkara biarpun ampa rasa remeh sebab tak rugipun kalau ampa amik tahu kan?






9 comments:

  1. lain mcm ja..tuju kat abg janggut la tu..hahhaha

    ReplyDelete
  2. laki nih kalo tgk dpn kita mmg depa jnis wat relax n cool je,sng ckp cm ampa kata la nmpak cm depa amek mudah~tp dlm ati depa kita tataw..dlm kepala depa lg srabot dgn mcm2 hal yg depa pkiaq..depa pkiaq lg pjg n jauh dr kita org pompuan nih..hehe,nati da kawen ngn abg janggut ampa taw la~

    ReplyDelete
  3. @mr straw:

    tuju kat hang la haha....

    psstt: xda kena mengena dgn abg janggut la huhu

    ReplyDelete
  4. @Puan Liyza:

    haha betoi2.... tak kawen lagi pun dah faham sgt dh peel abg jgt tu keh3...tmbah dia jenis pendiam mcm tu... ampa pn pnh jmpa kn hehe..

    ReplyDelete
  5. kadang memang sakit hati hihihi. tp satu yg selalu kami pesan kt diri kami. laki nie kita nmpk depa pandang satu benda tue mcm x ambik berat tp sebenarnya kita silap. sebab cara pemikiran kita x sama dengan diorang. ;)

    *tp kadang kami pun suka ambik remeh sesetengah menda hahahahaha :p

    ReplyDelete
  6. blogwalkinggg....kalau nak join giveaway contest saya..mari lahhhh....check out my blog :)

    ReplyDelete
  7. Chill dear.. E'thing will be fine..

    ReplyDelete
  8. Fadhilah Kamsah kata

    Kalau suami tgh duduk kat kerusi... yang difikirkannya ialah yang lima tahun akan datang...nak tambah income, anak ni besok masuk U nak guna duit mana..



    Tetapi isteri yg sedang lipat baju yang difikirkannya ialah susu anak dah tinggal sikit atau ada baju yang belum diangkat di jemuran.

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi