Wednesday, November 21, 2012

IMPIAN



Assalamualaikum....

Dalam hidup ini, pasti ada sesuatu yang kita ingin lakukan. Impian kita akan membuat kita berusaha untuk mencapai impian kita itu.

Tapi dalam perjalanan untuk mencapai impian itu, pasti akan ada onak dan ranjau yang kita kena hadapi. Bermacam dugaan yang kita hadapi sebelum kita mencapai kejayaan. Sekiranya kita berjaya menghadapinya insyaallah pasti kejayaan akan menjadi milik kita.



24 tahun baru dapat merasa =P


Apa yang pasti, cabaran yang paling besar datang adalah dari diri sendiri. Sama ada kita dapat hadapi umpat keji orang atau tidak. Dan aku sendiri turut menghadapinya. Sekarang aku masih berusaha cara nak mengatasi umpat keji orang.

Nasihat dari orang yang berpengalaman kepada aku "kau pedulikan kata-kata orang...kau buat jer keja, apa pon orang minta tolong kita buat... apa orang luar nak cakap jangan amik peduli..sebab apa orang bercakap? sebab kau buat kerja..yang lain hanya tahu bercakap..tapi ada dia buat kerja???"

Itu kata-kata nasihat dari seseorang yang berpangkat tinggi yang aku pasti banyak pengalaman yang menjadikannya seperti sekarang...

Seorang sahabat pula mengingatkan aku "bila kau jadi pegawai nanti, tolong...tolong ingat anak-anak buah. Kena pandai ambil hati mereka..Jangan jadi seorang ketua yang hanya pentingkan diri sendiri sahaja."

Alhamdulillah... Rasa bertuah bila ada mereka yang sentiasa mengingatkan aku dan itu menjadikan aku seseorang yang akan berusaha untuk  mencapai impian aku



7 comments:

  1. lapaq la pulak tgk makanan tu. :P

    ReplyDelete
  2. selagi kerja yang kita buat tue tak aniaya orang lain dan tak lari dari paksi yang ditetapkanNya pedulikan je apa org nk kata. yg penting kita tau apa yg kita buat tak salah.

    ReplyDelete
  3. "kau pedulikan kata-kata orang...kau buat jer keja, apa pon orang minta tolong kita buat... apa orang luar nak cakap jangan amik peduli..sebab apa orang bercakap? sebab kau buat kerja..yang lain hanya tahu bercakap..tapi ada dia buat kerja???"

    kata kata yg sering ak dapat juga.... itulah motivasi yg kadang kadang membantu ak utk terus buat kerja ak dgn baik... kannnn??
    hehehehe...

    ReplyDelete
  4. go for it!!!
    Get going...Move forward..Aim High...Plan a takeoff..U'll make a big change~

    ReplyDelete
  5. Singgah sini..org aloqsetaq..akak org kulim..
    Follow http:// cik-puan.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    ReplyDelete
  7. seronok duduk dalam keadaan ramai orang yang suka menasihat..
    hehe...
    kutip jugak sikit dari sini... ^^

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi