Thursday, January 24, 2013

HUKUM KARMA @ BALASAN


Assalamualaikum....

Sejak dua menjak ni macam-macam cerita plak kat blog yang melibatkan orang yang dikenali. Cuma nak amik port lebih-lebih malas plak sebab tak ada langsung kena mengena dengan aku. So lebih baik berdiam diri dari cuba menyibukkan diri.

Cuma aku boleh cakap kan apa pon kejahatan ataupun pengkhianatan kita terhadap manusia di dunia ini Allah akan balas cash. Tak payah nak tunggu lama. Sekejap jer kita dapat balasan balik. Betul tak??

Sebagai contoh, kau lukakan hati si polan "A", kemudian kau sukakan si polan "B", tapi si polan B tu layan nak tak nak jer macam kau pernah buat kat si polan A ni so nampak tak permainannya disitu atau lebih tepat lagi sebagai balasan atau hukum karma untuk kau?

Macam tu juga di blog. Kita kutuk orang tu, kita buka orang aib ni tapi sekali aib kau plak yang terbuka. Time tu mana kau nak letak muka?? Kalau kau muka tembok aku tak tahu la.

Cuma dalam hidup ni sentiasa beringat. Adakalanya kita memang tak dapat menahan diri dari menyibuk hal orang lain tapi cuba tahan diri dari tidak mengambil tahu hal orang lain. Kalau nak amik tahu sangat pon lepas tu simpan cerita tu sensorang sudah. 

Ermm kalau nak tahu seseorang tu bagaimana cuba tengok sama ada dia suka bercakap buruk pasal orang lain atau tak dan menjaja cerita pada orang lain. Ampa akan dapat menilai dia dari situ.

Sekian....

Sekadar Gambar Hiasan


3 comments:

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi