Wednesday, February 6, 2013

MARAH, MERAJUK DAN DIPUJUK~KISAH KAMI



Situasi: Otw balik kenduri Cik Pia . Aku bersama-sama dengan En TTM dan adik bongsu ku puteri... Ada something yg buat aku marah kat En TTM..

Aku: Adik, tak payah kawan dengan abang...
Adik: Pasaipa?
Aku: Abang marah kakak (saja reka cerita padahal aku yg marah TTM =P)
Adik: Mana ada....abang ngusik kakak ja tu...(bela En TTM tu)
Aku: Amboi!! Belum apa-apa dah jadi geng...
TTM: (Tersenyum penuh kebanggaan....)

Ciskek betul si puteri ni. Geram aku. Yala En TTM ni kuat ngusik. Kadang-kadang angin jer aku dengan dia. Aku ni cepat naik angin, lagi la En TTM suka menyakat. Tapi bila aku menyakat tahu plak dia marah hahaha lawak betoi bila ingat pasal apa yang kami gaduhkan tadi.

With my adik sayang -puteri


Cenggini ceritanya. Lepas jer balik kenduri, Masa dalam kereta aku jumpa sehelai rambut terlekat dekat cenderahati kenduri yang letak atas dashboard kereta, tapi En TTM tak tau aku jumpa rambut kat cenderahati  tu. Saja ja nak ngusik dia. 

Aku: "Ha rambut perempuan mana plak ni?? Dok bawa perempuan lain pa?"
TTM: Mana ada? Rambut sapa plak ni...
Aku: Rupanya dok bawa orang lain nowh selama ni (dalam hati nak tergelak dah bila tengok muka merah TTM.
TTM: Nak bawa sapa? Tak pernah dok bawa sapa-sapa pon..dok bawa mak ja...
Aku: Habaq betoi-betoi dok bawa sapa? (saja nak usik padahai rambut tu, rambut orang yang bagi cenderahati tadi...mungkin terlekat kat situ)
TTM: Orang cakap tak mau percaya. Bla bla bla (ayat terpaksa dikaburkan) 
Aku: Amboi!!

Lepas tu TTM terdiam. Mungkin dia sedar dia dah tersalah cakap kot. Lepas tu apa lagi aku merajuk la.... Bila dah sampai Alor Star Mall  Laju jer aku jalan. Sorang ke depan sorang ke belakang. Padan muka.  Pastu mula la adegan pujuk memujuk...

Gara-gara ayat adik aku seperti di atas tu la yang buat aku tergelak dan ok balik. Thank you adik sayang. ;) Bila dah ok, baru mula sesi luahan perasaan, aku bagitau yang aku saja jer nak melawak, aku tahu la dia tak buat macam tu.

Dia pula cakap, dia tak suka aku melawak macam tu. Macam tuduh dia plak. Dia paling pantang kalau orang tuduh benda yang dia tak buat. Aku tanya kalau dia buat macam mana keadaan dia? Dia gtau kalau dia tau dia salah dia akan diam.

So satu lagi perkara mengenai dia yang aku tahu dan satu perangai dia yang aku pelajari bila dia marah, sekejap jer... Aku plak kalau marah lama. Dia cepat marah, cepat sejuk. Sejuk hati cheq... =P

Satu perkara yang aku pelajari adalah, bila kita memahami pasangan itu dan serasi dengannya apa pon dugaan yang melanda insyaallah kita boleh hadapi.



7 comments:

  1. besela tu pasangan mesti ade pro dan kontra.

    ReplyDelete
  2. jangan dok merajuk merajuk... buruk! hehe......

    ReplyDelete
  3. btl2 kita kena fahami pasangan btl bru bez.. hehehe..

    btw nk promote jap

    http://thenewminded.blogspot.com/2013/02/new-launcher-hasif-vogue-social-site.html

    ReplyDelete
  4. @cikpia

    eh cik lagi ka? hehe

    majuk best sbb da org pujuk wakaka

    ReplyDelete
  5. padan muka usik lagi last2 dia yang tatahan hahahahaha :p

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi