Sunday, March 10, 2013

PERSEDIAAN MAJLIS #1: TARIKH DAN CINCIN




Sekarang dah masuk bulan Mac. Bulan Mac tetiba aku rasa sangat menakutkan. Bila fikir-fikir balik segan plak aku nak kongsikan tapi buat masa sekarang ni aku jenis tak boleh nak pendam-pendam dah kalau pendam jer tetiba tension sorang-sorang. Buat penat fikiran je kalau tension.

Sebelum ni perancangan untuk majlis berkenaan adalah dibulan Mac, bila masuk bulan Mac jer tetiba aku rasa macam tak jadi plak bulan Mac ni. Sebenarnya dah banyak kali postpone akibat ada perkara yang berlaku secara tiba-tiba terutamanya hal-hal keluarga. Jadi haruslah berkorban hati dan perasaan. =(

Kebetulan bulan Mac ni banyak plak keja. Program sana sini. Tiap-tiap minggu program..Aduyai.....Jadi tak kisah sangat la kalau postpone lagi. Cuti pon dibekukan, tapi aku minta juga cuti dengan alasan nak buat persiapan untuk majlis pertunangan. Nasib baik dilepaskan. Jadinya aku amik cuti hari Jumaat dan Isnin. 



TARIKH

Tak ada tarikh yang tetap lagi setakat ini. Tapi persediaan haruslah berjalan seperti biasa. Baru aku tahu bagaimana susahnya bila duduk berjauhan nak uruskan itu ini. Tu antara sebab mengapa perancangan selalunya tidak berjalan seperti apa yang dirancang. 

Ingat senang ker sorang duduk KL sorang Perlis pastu nak buat itu ini bersama. Kalau dalam telefon nak bincang apa pun susah, dan selalunya bila timbul isu tarikh ini akan berakhir dengan situasi yang tidak menyenangkan kedua-dua belah pihak sehingga satu tahap aku rasa "fedap".

Jadi jalan yang terbaik aku memerlukan seseorang yang boleh pujuk dan bagi nasihat pada aku oleh orang yang dah ada pengalaman pasal ini sebab aku ni kalau dah fedap payah. Kalau Si Dia yang pujuk saat-saat genting macam ni memang tak jalan agaknya.

Terima kasih la pada kamu yang sudi melayan dan bagi nasihat bila I call You. Nasib baik ada yang menyabarkan hati ini. Terima kasih juga pada akak-akak aku yang amik berat dan banyak beri nasihat yer.  Yess kamu dan kamu mesti tau siapa yang GK maksudkan tu =) . En TTM bila dah ok sikit dia gtau, "balik nanti kita cari cincin". Yabedabedu =P



CINCIN

Jadi isu juga haha. Bab tu haruslah dirahsiakan =P Semalam dengan semangatnya pergi kedai beli cincin. Adala kawan dia bagitau cincin kat kedai kat Kangar tu OK. Belek punya belek cincin belah rotan memang tak sesuai langsung dengan jari montok aku ni. Bila pakai kelihatan macam badan yang gemok tersekat dalam gelong rotan. Huduh! Memang tak la aku nak amik.


Bukan pilihanku -Sumber Google


Ada yang berkenan, terlebih bajet plak. Tapi yang tak syoknya masa kami belek-belek cincin tu kak kedai tu tetiba tanya kawan dia mana cincin satu lagi eyh???  Lepas blah dari kedai tu baru En TTM gtau, cara kak kedai tu macam nak tuduh kami yang amik sebab cincin satu lagi tak ada. Aku ni kan lurus tak paham maksud tersirat. Rupa-rupanya kak kedai tu yang tersilap letak. Bab-bab ayat tersirat tu En TTM cukup cepat tangkap. 

So ke kedai satu lagi. Cadangannya kalau tak jumpa juga esok tu nak pergi cari kat Alor Star plak. Bila ke kedai satu lagi ni ramai plak pelanggan. Tunggu dengan sabar la juga sementara nak dilayan. Berbanding kedai yang satu lagi, kedai yang ini lebih banyak designnya. 

Tokey cina tu bagi satu cincin ni bila aku sarung teruss zapppp! Terdetik dalam hati Cantik! Siap melawak dengan En TTM rasa macam tak mau buka dah la cincin ni hahaha...Dia pon berkenan..Timbang dan tanya, harga masih dalam kawalan bajet siap dapat diskaun lagi En TTM terus la bayar. Syok la dia tak lebih bajet dia huhuhu...

Malam tu SMS tanya apa reaksi mak dia bila tengok cincin tu, dia cakap mak pun berkenan tengok. Alhamdulillah. Nasib baik la mak dia pon berkenan dengan pilihan aku tu huhu... Risau juga walaupun cincin tu untuk aku, pendapat orang tua ni kadang-kadang lain. 



PADANG BESAR

Destinasi seterusnya. Malas betul aku nak berjalan. En TTM ni memang kuat berjalan. Kaki plak panjang memang aku selalu tertinggal di belakang al maklum la kaki pendek haha... 


Berjalan bukan nak ingat orang kat belakang dah huhu


Dari awal perkenalan kami pun memang macam tu. Bukan dia saja-saja nak tinggal. Masa awal-awal dulu selalu gak merajuk-merajuk manja *gedikk*  sebab selalu kena tinggal di belakang tapi bila dia berjalan beriringan dengan aku macam seksa plak aku tengok dia. Satu langkah dia, dua langkah aku. Sudahnya dah macam robot aku tengok dia hahaha....

So memang tak kisah dah kalau tertinggal kat belakang. Tapi semalam saja ja nak usik dia, aku cakap "Amboi...belum kahwin dah tinggal orang kat belakang ni..." Dia jawab "Bila dah kahwin lagi jauh la kena tinggal" Pastu dia gelak. Tapi dia gelak dalam sakit la sebab pakej kena cubit sekali. Padan muka.   Padan muka aku juga la konon nak usik dia, last sekali aku yang kena balik -_-"

Kadang-kadang pula aku ke depan dia yang kebelakang. Aku pon tak paham sebab apa jadi camtu.... Segan kot huhu...Orang yang mulut jahat ni mesti akan kata kami ni tak romantika la sangat. Nak romantika jadahnya apa kalau tak kahwin lagi. Biarpun dah lama kenal, sifat malu-malu tu masih menebal lagi macam baru je kenal. 

Saksinya si Ezmaliza tu hihihi.... Pernah ada event yang kami hadiri yang melibatkan En TTM sekali dekat kampungnya. Nak suruh bergambar bersama pon malu-malu padahal time tu dah setahun lebih kot kalau tak silap kami kenal. Malu sampai jadi cam ni la masa ambik gambar


Gambar candid oleh Ezma

Suka gila dengan gambar candid ni. Time ni rasa mak aii segannya.... Cana nak amik gambar ni. Aku pandang dia, dia pandang aku pastu 2-2 tergelak. Gaya yang sama plak tu tutup mulut. Huhuhu....

Ok berbalik pada kisah ke Padang Besar, sempat juga la beli dulang hantaran sebab yang ada pun tak cukup lagi. Kalau kat KL memang mahal. Beli kat sini jimat sikit harganya. Contoh dulang macam kat bawah ni.


Dulang hantaran -sumber google

Kalau kat KL RM25 kan selalunya kalau design macam ni. Tapi kat sini aku boleh dapat lagi murah. Silap-silap boleh beli dua dengan harga yang macam tu kalau aku jadi menantu tauke kedai ni la keh3..... Ada orang KL yang nak order tak? Hihihi.......


Suasana di Padang Besar. 

Time pukul 5 camtu selalunya dah tak ramai orang

En TTM ada la gitau kalau pergi waktu petang time pukul 4 ke 5 camtu selalunya dah tak ramai orang dan berkemungkinan juga akan dapat harga yang lebih murah. Dalam pukul 6 lebih camtu banyak pekedai dah siap-siap nak tutup kedai. Kalau pekedai yang baik hati tu dapat la lagi murah. Ikut nasib la.



Bearbear

OK. Settle dah satu persatu. Bila fikir-fikir balik sebelum nak bertunang ni memang banyak dugaan. Benda yang datang tu hal-hal kecik jer tapi impak dia agak besar. Tambahan pula faktor jarak, semua tu menyumbang kepada kenapa apa yang dirancang masih lagi belum dapat dilaksanakan. 

Sedih tu memang la sedih bila satu tahap apa yang kita rancang tak jadi seperti yang kita nak. Aku pun kena la amik kira situasi sebelah En TTM. Sebab kami masih ada orang tua. Apa-apa pon nak kena buat kena rujuk orang tua dulu tak boleh suka hati kami ja. Nasib juga la keluarga aku jenis rileks ja tak adalah nak tekan-tekan atau desak-desak pasal tarikh ni kalau tak, mau lagi tension aku.

Setakat ini tarikh dah ada, tapi tak confirm lagi tapi aku rasa macam tak jadi sebab aku pon sibuk. AADK ni banyak sangat la program.. *tetiba nak salahkan AADK huhuhu..... Tak kisah la bila pun, persediaan tetap dilakukan. Bila dah sampai masa ni tak la kalut sangat. Just beli barang dan letak jer. 

Tolong doakan agar apa yang kami rancang ini dipermudahkan yer... ;)




15 comments:

  1. ooo majlis bertunang ke..igtkan dh nak kawin..heheh
    smoga semua berjalan dgn baik eh

    ReplyDelete
  2. nak kawen jugakkkkkkk!! HAHAHAHA. Semoga dipermudahkan urusan semuanya :) dann semoga bahagia hingga akhir hayat ;)

    ReplyDelete
  3. tak sabar nk tggu GK kawen ~ weeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  4. xpa..jgn kalot2..relax n steady~
    hee..bru gempaq~

    ReplyDelete
  5. wei awat tak gitau dulang tue yg ampa cari. kami memang la takde kalau ampa nak pinjam tapi ritu kami tgk dulang tue kat kedai borong dinhh kat loq staq nie lagi murah dari padang besar nun. tapi tatau la kot kami loghat lain depa xbg harga spesel kehkehkeh :p

    "Bila pakai kelihatan macam badan yang gemok tersekat dalam gelong rotan." gelak geguling kami baca hahahahahahah :p

    ReplyDelete
  6. wahh..murah ek kat sana? kang kena pi sana la kalo nak beli...kat sarawak kompem2 da mahai...

    ReplyDelete
  7. yeay, tahniah, semoga selamat semuanya.. :)

    ps :
    kita ni pun duk tunggu hari nak e-day.. macam2 dugaan kot... huhu..

    ReplyDelete
  8. @el

    belum nk kawen lagi hehe...

    insyaallah terima kasih

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi