Monday, March 4, 2013

REVIEW: PRODUK PENCUCI MUKA DAN TONER



Hari ni tetiba rasa nak tayang muka sikit yang serba maneh ni hahaha... Sebenarnya aku baru je tukar pencuci muka dan start pakai toner satu jenama agak terkenal ni. Jenama apa? Baca sampai habis dulu. Tak sangka plak hasilnya agak mabelesss... Sebab sebelum ni tona kulit muka aku adalah tidak sekata terutamanya di hidung.

Tak percaya? Meh nak tayang sikit muka sebelum aku pakai pencuci muka ni. Nampak tak kulit yang tidak sekata terutamanya di kawasan T-Zone. T- Zone bagi yang tahu adalah start dari dahi turun ke hidung.


Nampak sangat kan kat hidung tu....

Nak dijadikan cerita ada satu hari tu aku pergi lepak rumah kawan aku kat Kg Baru, aku tengok muka nampak lain. Usha punya usha rupanya parut jerawat di muka dia hilang. Licin jer muka dia. Kalau sebelum ni masa zaman sekolah kawan aku ni memang ada masalah parut jerawat kat muka mungkin sebab tabiat dia yang suka picit jerawat.

So tanya la apa rahsianya dan jawapannya adalah ini


                    
Loreal Revitalift
Anti wrinkle + firming
Loreal White Perfect

Tapi aku tak pasti plak dia guna yang mana satu. Untuk aku plak disebabkan aku ni hitam dan teringin nak putih, white Perfect adalah pilihan aku walaupun harga dia boleh tahan mahal juga.... So nak menambahkan keseriaan muka ni aku beli toner sekali.



Toner pon nak white perfect juga

Ok sekarang ni baru sebulan lebih aku pakai tapi dah nampak hasilnya... Nak tengok wajah terkini aku yang baru jer aku amik pagi tadi... Meh nak tayang muka sikit...


Nampak kan perbezaan terutamanya tang hidung tu berbanding gambar pertama tadi


Aku tempek satu lagi



Setakat ni aku pakai dua tu jer sebab kalau nak pakai krim muka memang aku tak mampu la. Bapak mahal kot.. So pakai yang mana mampu jer. Setakat ni aku sangat berpuas hati dengan Loreal ni. 

Aku bersyukur sangat sebab aku tak ada masalah kulit muka macam berjerawat ke apa kalau ada pon time datang bulan ataupun tangan tak bersih tapi gatal nak pegang kulit muka memang jerawat akan naik. Cuma masalah aku adalah jenis kulit berminyak. Tapi semua tu berkait rapat dengan pemakanan aku juga. Kalo dah makan hari-hari ayam mau kulit tak berminyak.

So setakat ini saja aku kongsikan produk yang aku pakai. Kalau sesuai bagi aku tak semestinya sesuai untuk ampa juga. Bergantung pada jenis kulit juga. Apa-apa pon aku syorkan ampa untuk try dan lihat kesannya.

Selamat Mencuba ;)


NOTACIKGADIS: Sebelum ni ramai yang tegur muka aku nampak berseri tapi aku tak sure plak tu sebab seri bakal pengantin ke atau seri pakai Loreal... Hahahaha.....







11 comments:

  1. auw...seri pengantin uolls..hehe :D kite pon pakai loreal. mmg beshhh!! :D

    ReplyDelete
  2. molek letew..boleh lah k.el cuba..k.el pun kulit hitam manis hahaha...

    dua2 lah seri pengantin ngan seri loreal hahaha

    ReplyDelete
  3. mmg dh bseri2 dh skrg ni...seri dua2 skali kot?

    ReplyDelete
  4. wah!! len sungguh..nampak perubahan kat muka yu..hehe..seri dua2 letew..seri pengantin dan seri wajah baru..hehe :)

    ReplyDelete
  5. Huhu..kita pkai nutox..yg pnting parabens free..2 yg bhaya agt

    ReplyDelete
  6. tumpang seri kami mengandung kot Kbai :p

    ReplyDelete
  7. hahaha..seri pengantin la te..plus seri pakai loreal..terus jadi berseri-seri..:P

    ReplyDelete
  8. pncuci muka shaklee pun best. bleh try nt ;-)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi