Friday, March 15, 2013

SITUASI DI TEMPAT KERJA YANG PATUT ANDA TAHU

   
Tension. Kebanyakan orang pasti tension dengan tempat kerja kan? Jadi beberapa kesimpulan telah aku buat berdasarkan situasi yang berlaku di sekeliling kita.

  • Kebanyakan orang yang ada kerja tetap ni kurang menghargai apa yang mereka ada sekarang jadi keja sambil lewa ataupun makan gaji buta. Kalau tak percaya cuba tengok kat kedai kopi sapa yang dok lepak sampai pukul 10 pagi?? Kakitangan sektor manakah??
  • Banyak alasan. Kerja orang lain dia bising kalau tak buat. Kerja sendiri ada ker nak buat??? 
  • Lepas tangan. Bila sekali kita tolong orang tu buat, sampai bila-bila kita akan kena buat kerja dia. Jadi jangan amalkan kerajinan yang tak bertempat ni. 
  • Tidak tahu nak menghormati orang yang lebih berpangkat. Adakalanya mereka akan memandang rendah terutamanya bagi yang muda belia macam aku ni so untuk rasa hormat itu adalah kurang atau lebih tepat lagi walaupun berstatus pegawai tapi kalo kontrak, kirim salam la orang nak hormat kita.
  • Mereka-reka cerita yang tidak betul sehingga mengakibatkan berlakunya perselisihan faham.

Inilah fenomena yang sering berlaku di mana saja kita berada. Betul tak? Apa yang aku tulis ini tiada kena mengena dengan orang yang hidup ataupun dah mati. Tapi kalau ada yang terkena tu "siapa makan cili dia la yang terasa pedasnya"



p/s: adakalanya lelaki ni sentap kalah perempuan. Ada lelaki yang sentap dengan aku kah??? hikhik**ketawa sopan**




2 comments:

  1. takutnya nak kerja kalo camtu...!

    ReplyDelete
  2. bila lupa yang kerja tue amanah yang akan ditanya kat sana nanti memang akan timbul situasi mcm nie :)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi