Wednesday, May 29, 2013

MAJLIS TUNANG


Assalamualaikum...

Hmmm macam mana nak mula eyh?? Ada sorang kawan ni tanya bila nk update entry pasal majlis tunang ni..Tak sabar letewww hehehe....

Nak mula dari mana eyh?? Ok la untuk entry kali ni aku just cerita secara keseluruhan jer la... Nanti baru aku review pasal make up, mini pelamin dan macam-macam lagi la...

Sehari sebelum tunang tu memang kelam kabut sikit sebab buat kat rumah walid aku kat yan yang separa siap. So banyak la barang-barang pertukangan yang nak kena kemas. Nasib baik la ada adik-adik aku yang membantu. Tiba-tiba rasa untung plak ada adik laki ramai ni tu pun puas menjerit la kejut suruh bangun sebab ada yang baru sampai pagi tu dari Shah Alam. 

Bilik aku plak malam tu sebelum tidur baru siap cat bilik, tu pon guna cat putih sebab kalau nak cat lagi selapis dengan warna lain memang tak sempat. Katil plak baru beli 2 hari sebelum kenduri yela bilik baru kan. So agak kelam kabut la juga sebab rumah pon baru separa siap.

So sehari sebelum kenduri tu ramai la sepupu sepapat yang datang dari KL bantu aku siapkan hantaran. Suma dah siap cuma dekat hantaran baju nikah jer aku tak reti buat. Kena tunggu pakar la datang. Hantaran dari pihak lelaki 5 berbalas 7 dari pihak aku. 3 mak njang aku buat, 1 umi aku, 2 di sponsor oleh Suraya dan Syakira dan baju nikah jer oleh aku sendiri.

Cadangnya nak buat pelamin sendiri, alhamdulillah pelamin sepupu aku sponsor. Adik ipar dia ada butik. Untuk pelamin nanti aku review dan juga review mekap aku yang gojess tu keh3.... =P

So pagi tu, geng-geng adik aku dari Maktab Mahmud Yan datang untuk bacaan Yasin dan Tahlil. Dalam pukul 2 petang pihak lelaki sampai dalam 4 buah kereta. Masa depa datang tu serius aku berdebar-debar. Tetiba ja diorang panggil keluar untuk sarung cincin. Rasa sekejap gila padahal depa dah habis bincang pon.

Masa keluar nak duduk dekat mini pelamin tu rasa malu gila hahaha... Yala ramai kan yang datang. Ok la malas nak cerita banyak la, layan gambar yang tak seberapa yang sempat adik aku snap.





Selesai sudah...


Dengan omak mertua ehh bakal omak mertua hehehe


Cukup la setakat ni... Nanti aku sambung lagi eyh hehehe....



16 comments:

  1. congrats dear... tumpang happy... bila tu nak langsung?

    ReplyDelete
  2. pendeknyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !! hahahahhahaa

    ReplyDelete
  3. muka nampak lain la..lawa ..hehhe:)

    ReplyDelete
  4. bestnye pelamin ada org sponsor hehe

    ReplyDelete
  5. erghhhhhhhhhhhhhhh,tu je? nak lagikkkkkkkkk.....btw,tahniah mak KBU,yeahhhhhh..... makin ramai dah geng KBU berkawen,sukanyewwww itewwwwww ^_^

    ReplyDelete
  6. Tahniah...awat sekeping dua ja...mn lg?hahahaha :p

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah selamat bertunang ye..wah tak sabar tunggu next entry nak tengok pelamin...nice color..

    ReplyDelete
  8. nampak cantiklah rumah.tahniah dah tunang

    ReplyDelete
  9. lain lorh muka...omei~
    cpt la upload,xsabaq nak tgk item2.heheehh

    ReplyDelete
  10. Berbezanya wajah kamu sis lepas solekan....GOJES ok...

    ReplyDelete
  11. congrat..ayu dia pakai baju cam tu cantekkkk

    omak mertua nye tu npk muda
    igtkan adik pada si tunang haha

    ReplyDelete
  12. mana muka kami bukti kami mai nie haaaaa????!!!!!! hahahahahaha :p

    tau x laki kami smpi rumah dia dok sebut pasal rumah ampa cantik. mmg idaman laki kami buat rumah kawasan besar ade segala pokok2 buah bagai tue. yg first dia tgk tau pokok ape? DURIAN!!!!!!

    ReplyDelete
  13. seyes la..cantek sgt umah tok ampa nih~design dlm lawa..dinding dia kami suka..

    ReplyDelete
  14. tahniah kakak :)
    semoga kekal bahagia :)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi