Thursday, June 20, 2013

REVIEW: PHOTOGRAPHER UTARA & GAMBAR PRE-WEDDING



Assalamualaikum....

Kalau sebelum ni aku ada tulis pasal Majlis aku kan dalam ENTRY NI Kali ni aku nk review sket mengenai photographer yang aku amik.... Tapi sambil-sambil tu aku cerita la sikit kan pasal majlis aku tu. 

Sebenarnya aku dengan TTM (baca : kini tunang) dah lama dah rancang nak bertunang ni. Dah banyak kali dah postpone. Lepas tu rancang bulan Mac, kena plak masa tu nak PRU13, tak jadi plak.. Tarikh 25.5.13 ni pon tiba-tiba jer kan jadi sebab tu masa nak cari Mekap dengan dengan photographer susah sikit, kebanyakan dah fully booked. 

Tapi akhirnya hari yang ditunggu tiba dan alhamdulillah segalanya dipermudahkan... Disebelah pihak aku wakil orang-orang tua dah tak ada sebab arwah dengan tok aku dah lama meninggal so untuk jurucakap ayah aku panggil kawan dia untuk jadi jurucakap. 

Masa ni sesi kata alu-aluan dari pihak kami...



Dari pihak lelaki depa ada warga veteran yang jadi jurucakap... (Pakcik tengah tu). 


Aku ada la pesan dekat anak sedara aku suruh rakam video. Jadi dapat la aku tengok. Yang syoknya masa dialog nak mai meminang tu pakcik ni terlupa nama aku...Dialog dia lebih kurang macam ni la.. "Kami ni mai nak meminang...... apa nama tak tau...." disambut gelak tawa tetamu.. hehehe... Pakcik ni terlupa nama aku. Nebes kot keh3....

Bincang pasal hantaran dan mas kahwin kemudian pasal tarikh kenduri akan dibincangkan kemudian. Sekarang ni tarikh dah ada, aku cuma dok survey apa-apa yang patut untuk kenduri nanti. Kemudian sesi sarung cincin. 


Jari besaq baq hang..... malu cheq!

Masa nak sarung cincin pon ada benda lawak yang jadi. Masa bakal mak mertua nak sarung tiba-tiba cincin tak boleh masuk hahaha... Sebenarnya boleh ja tapi sebab gelabah kot laju jer tolak cincin tu masuk..... Terlekat la dah la jari aku ni macam pacat kenyang hahaha.... Lepas tu aku tarik jari, aku tolak sendiri habis cerita hahaha.... 

Ciuman dari bakal mertua... 



Lepas tu sesi outdoor plak. Tempat yang dipilih adalah Batu Hampar, Yan. Lagipun dekat jer dengan rumah ayah aku kat kampung tu... Ayah aku prepare rumah kat kampung siap-siap untuk duduk lepas pencen ni hehehe.....

Semua gambar yg aku upload ni aku edit sikit-sikit jer... Layan jer la gambar kami ni yer hehehe





Masa nak pose untuk gambar ni photograpger suruh duduk atas titi ni dan sembang. Aku siap tanya En Tunang lagi, nak sembang apa ni?? Hahaha... So nampak sangat la kami berlakon keh3....






Untuk pose ni plak photographer suruh pandang wajah masing-masing. Kami berdua ni dah la pemalu bab-bab nak tengok muka masing-masing ni. Lemah betul aku kalau suruh buat pose macam ni. Cheq maluuuu.. Hihihi... So biar jer la En Tunang pandang wajah aku yang cun tu tapi aku tengok pokok belakang dia tu hahaha..... 

nampak kan mata aku pandang ke tempat lain?? =P


3 saat jer pastu tak boleh tahan dah tergelak 2-2 orang hehehe.....



Itu jer kot gambar yang dapat aku kongsikan... Kalau ampa sedang mencari photographer boleh la jenguk kat link yang aku bagi ni

Like Page DeStudioArt
dan ke
Blog Destudio Art

Harga memang berpatutan dan mampu milik. ;)


PSSSTTT: Boleh tolong tak GKSB merealisasikan impian perkahwinan tak?? Rujuk sini yer... KLIK SINI


13 comments:

  1. CEPAT KAWENNNNNNNNNNNNNNNNN,NAK ANAK MENAKANNNNNNNN :P

    ReplyDelete
  2. Tahan gak la 3 saat. Ruz ni toleh tgk dgn feeling centu pun dah ase nak tersembur gelak tgk mke si fadil tu gitu.

    Pacat kenyang? Wakakakakakakak!!! Siyes lawak!

    ReplyDelete
  3. ALHAMDULILLAH.DIPERMUDAHKAN...

    GAMBAR KE2 LAST..MUKA TTM MCM NAK MARAH NAK CARI GADUH JE

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah selesai satu bab...selamat membuat persiapan majlis kahwin plak erk ~ hahaha caiyokkkk

    ReplyDelete
  5. hehehe...mcm pacat kenyang?sm la...tu sbb xde boh gmbr time sarung cincin ms tunang or kawen...malu...jari besaq :p

    ReplyDelete
  6. dlm dok malu2 tu ada gak yg kelakar..sweet

    ReplyDelete
  7. HEE..tang jari cm pacat kenyang tuh ayat xleh blah sungguh..dok gelak sorg2 smbil jeling tgk jari sndri.hee,dh kurus sket jari sbb cincin dh longgaq..tp muka ttm tem gelak xsmpai 3saat tuh nmpak real..yg len nmpak cm buat2 je..hehee,jgn marah ye

    ReplyDelete
  8. bertunang dah dia. sweet gambaq sebab nampak cam malu malu....!

    ReplyDelete
  9. alhamdulilah semua dah semakin hampir..heheheheh...

    ReplyDelete
  10. gambar yang tgk mata tue kami x nmpk mata ampa tmpt lain. tapi kami perasan mulut tahan gelak hihihihi

    ReplyDelete
  11. dear...same goes wif me.. i pon tarkh tunang time pru13 then tepakse tuka..saba je la kan!
    btw..congrate yah!

    ReplyDelete
  12. salam,

    Promosi rebat RM300, promosi tamat 15/11/13
    https://www.facebook.com/pages/AzamHashim-Photography/223067269074
    http://blog.azamhashim.com

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi