Thursday, July 18, 2013

BILA ADIK BELAJAR PUASA


Assalamualaikum dan Salam sejahtera...



Hari ni dah masuk 9 ramadhan... alhamdulillah.... Adik aku si puteri yang kecik tu pon dah mula belajar puasa. Cuma puasa hari pertama dia puasa sekerat hari ja.... Cerita dia macam ni, umi aku tengah goreng ubi kentang untuk berbuka..Maybe nak masak sambal kot..si puteri ni dah pesan siap-siap nanti simpan dekat adik sikit...Umi aku pon simpan dekat dia dan letak atas meja...

Lepas tu umi aku pusing jer tengok-tengok pipi adik kembong ja... Muka pon kecut takut kena marah dengan umi...Boleh pulak budak ni curi-curi makan pastu terkantoi dengan umi hahaha.... Ampa bayangkan dalam mulut ada makanan, dengan pipi kembong lagi memang tak boleh nak cover dah la hahaha.... Nasib baik budak ni baru 6 tahun...1st time nak belajar puasa... Takut sangat kena marah sampai muka pucat..

Lawak betoi budak ni..Tapi masuk hari kedua berpuasa sampai la hari ni memang dia puasa penuh. Alhamdulillah... Aku dah warning siap-siap kalau nak ikut kakak p buka puasa dengan abang (En. Tunang) adik kena puasa penuh. Apa lagi semangat la dia nak puasa penuh... Aku pon nak bagi semangat dekat dia satu hari puasa aku bagi RM1 untuk dia...

Ada sekali tu aku call dia cakap "Harini adik dapat RM6 dah sebab 6 hari adik puasa.. Tapi kakak kena bagi RM6.50 sebab hari pertama adik puasa sekerat hari..." Banyakk cantik muka dia hahaha.... Pandai plak dok kira kalau puasa sekerat hari dapat 5kupang hehehe,,,

Insyaallah esok aku balik ke Alor Star untuk berbuka puasa dengan family dan En T ehehe... Tak sabar plak kan keh3....

Apa pon ramadhan kali ni insyaallah ramadhan terakhir sebagai bujang... Tahun depan dah jadi isteri orang hihihi.. =P



4 comments:

  1. budak2 kecik baru belajar nak puasa macam tu lah kan dear, occaylah tu dah 6 hari puasa penuh...moga2 sampai ke akhirnya la tu...

    ReplyDelete
  2. ramadhan yg terakhir....isk buat tajuk drama sedap gak kan kan hahahhaa

    ReplyDelete
  3. hahahaha. puteri nie kot la nak tunggu umi ampa pi depan dlu baru dia curik2 ke nie tak umi ampa kt situ lagi dia dah makan. xpandai cover sungguh!!!! kihkihkih

    *kakakkkkkkkkkkkkk kita pun pose penuh, dapat x bbuka sekali dengan abg T? hewhewhew :p

    ReplyDelete
  4. comey ja mintak 50 kupang tuk hafday...

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi