Thursday, September 12, 2013

KARI KEPALA IKAN 3 SUKU



Tadi ada pertandingan memasak kari. Tetiba aku jadi pembantu chef masa pertandingan kari kepala ikan 3 suku anjuran tempat keja aku. Aku mewakili staf. Walaupun aku tak reti masak kari (lekeh gila orang utagha tak reti masak kari@gulai) sebab aku tak makan kari sangat sebab tu tak pandai masak hahaha **alasan** tapi boleh la takat nak potong-potong bawang tu hahaha...

So nilah rupa hasil masakan kami tadi. 


Kari kepala ikan


Dari segi pungutan mata kami dapat nombor 2. Sebab peserta yang dapat Johan siap bawa nasi dan air oren bagai so dapat la markah lebih. Kalau tak kami kot menang hahaha.... Tapi ada juga yang ikan tak masak la....Macam-macam rasa dan rupa ada. Jenuh la juri nak makan hahaha...

Masakan dari peserta pertandingan

Kari kepala ikan??? Lepas ni kalau dah kahwin suami mengidam makan ni jenuh nak buat... Nak kena belajar masak kari juga la camni. Orang utara kuat kari..... Habislah... 





2 comments:

  1. kari ikan perangat cicah roti sedap nyaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. Kami pn xreti masak kari kepala ikn. Ritu nadh suruh blaja dri mak dia. Kami kte tgu la nt kte dh duduk sndiri klu nk msak kami call mk dia tnye cm mana nk buat. Lani bg la peluang mama masak puas2 kt anak dia dlu. Haaaa blh jwb gitu.hahahahaha

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi