Thursday, October 3, 2013

BOROS???



Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Boros??? Sapa ada sifat boros ni?? Sebenarnya sebelum ni aku tak sedar langsung yang aku ada sifat macam ni. Tapi aku rasa aku bukan boros sebenarnya. Tapi disebabkan sekarang ni semua barang harga mahal, perbelanjaan tu sedikit sebanyak meningkat. **alasan** 

Eh boros tu macam mana?

Kalau orang lain banyak habiskan dekat pakaian tapi aku ni jenis habiskan dekat produk penjagaan diri. (cantiknya tak juga) Huhuhuhu..... Barang-barang kemain nak yang ada jenama. (tapi sebenarnya terpengaruh dengan iklan) Pakai sekali dua tinggal.... Pastu losyen ntah berapa banyak tak tau, pakai sekali 2 tinggal... Kadang-kadang beli pencuci free losyen, walaupun dh ada still nak beli.... Apakah???? **Ni kategori boros ker???





Pastu kalau bab makan plak, kalau aku teringin nak makan sorang-sorang pon jadi. Tiada siapa dapat menghalang konon-kononnya la... Kalau aku teringin memang aku akan cari sampai. Diet tak diet belakang kira... Janji dapat makan pastu mula la fikir "esok la aku start diet.." atau "esoklah start jogging" lepas tu tak buat juga. Last skali beli tali skipping, skipping jer kat rumah hahahaha... 

Sekarang ni bila semua harga mahal, RM50 tu macam tak bernilai dah,,..Kalau dulu RM50 tu rasa macam RM500, kalau dapat rasa macam dah jutawan.....**hiperbola sangat ayat** Tapi tu la kenyataannya..

Kena plak tak lama lagi nak kawen, mula la aku sakit kepala nak fikir pasal perbelanjaan. Walaupun nanti akan ada duit hantaran tapi kalau boleh aku tak mau harap sangat. Kadang-kadang kita ni pon macam-macam teringin nak buat untuk kenduri kita nanti...Walaupun ada yang cakap ikut kemampuan, kita kena la ada usaha sama nak bagi mampu... Contohnya mula simpan duit syiling dalam tabung ka. mula simpan duit singgit-singgit ker?? gitewwwww......

Cuma yang aku sedih sekarang ni naFsu nak membeli sangat tinggi tapi tak setinggi duit yang ada hukhuk.... Duit bukan tak ada, tapi memikirkan lebih banyak benda yang penting yang perlu difikirkan, jalan terbaik simpan dalam ASB. Lepas tu mula meroyan teringin nak beli itu ini.... Dugaaannnn.... Inikah yang dikatakan boros???

Ampa plak kategori mana?


Sebelum mengakhiri entry kali ni jom layan lagu Penawar Rindu dari Rafeah Buang  (=


Penawar Rindu
Penawar Rindu padamu seorang
Kenapa selalu semangatku dikau puja

Penawar Rindu pada mu seorang
 Resah tak sanggup menanggung d jiwa
Salah tak tahu kasih bermula

Bermula perstiwa dalam ingatan kasih tercipta
 Penawar rindu pada mu seorang
Kenapa selalu semangatku dikau puja

Penawar Rindu pada mu seorang
 Senyumanku beri sungguh bermakna
Tetapi sayang kau tak ketahui

Tak ketahui hinggaku merana meracun hati membawa diri
 Penawar Rindu padamu seorang
Kenapa selalu semangatku dikau puja
Penawar rindu pada mu seorang

;)

15 comments:

  1. fiqa ni boros juga..suka beli barang yg xpenting huhu tp selagi msjlis wedding xleps g xblh nk shopping sangat :)

    ReplyDelete
  2. saya pun boros gak tp xlah sampai macam awk.. hehe nasib bek ad husband,dia yg control saya,kalau x,naya... hahaha saya klik tabung awak k..

    ReplyDelete
  3. Salam.. sama la kita.. huhuhu boros ntah apa2 ntah..

    ReplyDelete
  4. Keinginan kita tu akan jadi nafsu sebenarnya, sebukit duit pun bab membeli kita tak akan puas2. Ikut hati mati ikut rasa binasa jadi ikutlah akal supaya masa depan terjamin. Esok2 dah kawen dah ada anak lagiiilahhhhh....fenin...

    ReplyDelete
  5. @amyma

    hehehe lepas ni ada husband maybe dia plak yg control sy kot..ke 2-2 org sama jer?? hahaha

    ReplyDelete
  6. @junaina

    betul tu kak...tapi tudia la... kalo bab nafsu membeli ni memang kita selalu kalah

    =P

    ReplyDelete
  7. Boros tang makanan. Duit habis ke situ je.

    *meraung*

    ReplyDelete
  8. akak lak dari dulu lagi nafsu membeli memang tinggi..tak rendah2 pun..hahahha

    ReplyDelete
  9. boros tu memang sifat yang boleh dikawal.tp ats diri masing2 la..hg pon boros sama..hahahahahah

    ReplyDelete
  10. boros bila ada sale..padahal benda tu cam tak penting jer

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum..salam ziarah!!

    Jemput ziarah blog saya ;)
    http://supplementforall.blogspot.com/

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi