Thursday, July 10, 2014

MACAM MANA NAK MOVE ON LEPAS PUTUS CINTA?



Macam mana nak move on bila putus cinta?? Pertama sekali hang kena delete nombor phone dia kemudian gambaq-gambaq hang dengan dia yang penuh dalam folder hang tu. Kemudian hang jangan dok p jadi stalker plak kat FB,IG,Twitter dia.. Pandai-pandai la hang nak hidup. Dunia belum berakhir cheq oi...

Macam mana aku move on?? Macam yang aku tulis kat atas tadi tu la.. Pertama sekali delete nombor telefon. Aku plak jenis bukan ingat no telefon orang. No phone husband aku pon sampai la ni aku kadang-kadang kompius. Hahahaha Terok sangat kan? Kalau ada emergency jenuh. Sebab tu la aku dok hafal nombor laki aku la ni. Kah3....

Mula-mula putus cinta tu sedih la juga... Tapi sebab ada orang lain dok menunggu aku dah rasa tak la sedih sangat hahaha... Cuma bila kita putus cinta jangan la anggap dunia dah berakhir. Ni aku dok tengok bebudak sekarang dok update status kat FB mau gak aku komen ayat berapi. Tapi tahan ja la... Nama pon bebudak.

Sapa tak sedih hoi bila orang yang kita sayang tinggal kan kita tapi hang jangan rasa rendah diri plak. Sepatutnya hang bersyukur bila dia tinggal hang, maknanya hang bertuah sebab dia tinggal hang dari awal daripada dia tinggal hang bila hang dah tunang ka atau dah kawen. 

Masa baru lagi putus cinta memang hang tak berapa nampak sangat hikmah yang ada. Tapi bila hang dah kawen macam aku sekarang ni baru hang nampak hikmahnya. Hang akan rasa bersyukur sangat sebab jodoh hang adalah suami hang sekarang. Kalau hang dapat jodoh macam ex hang mesti hang rasa sakit. 

Aku dengan ex aku ada boleh buat kawan ada yang tak boleh buat kawan. Yang syoknya salah sorang ex aku dlu kami dua-dua nak kawen siap boleh kuaq berdua lagi p cari photographer sama-sama. Tu namanya ex yang boleh buat kawan. Yang tak boleh buat kawan trus hilang dari pandangan dengan bertukar no phone dan aku pon menukar no phone. 

Itu yang sebaiknya... #Sekian perkongsian pengalaman macam mana nak move on lepas putus cinta. 


Ni setempek gambaq aku dengan laki masa honeymoon kat Sabah. Saja nak bagi hampa tengok. 

hakhak







9 comments:

  1. waaaa.. dh kawen.. tahniah laa yeee.. :D

    ReplyDelete
  2. bersyukur tak kawen ngan ex-ex bopren tu.. hahaha..macam banyak jer bunyik eh.. ;p

    ReplyDelete
  3. Betul2..delete no hp..tp kan.l.kadang tu dh terhafal no hp tu..hahaha...dah bertahun br le lupa...bestnyer...bilalah dpt p sabah ni...

    ReplyDelete
  4. bagi kami tak yah la nk frust menonggeng segala bagai...org tu sedap2 hepy kt sana kita dok meraung buang ayaq mata....lebih baik pikiaq bnda lain yg lagi penting....kalau dulu kita boleh idup tnpa dia bila dia belum masuk dlm idp kita kenapa skrg tak boleh kn...sama ja bukan nya dia dh jadil aki kita pn... tak paham dgn bdk2 skrg yg nk bunuh diri etc.

    ReplyDelete
  5. ayat dah ada yang menunggu tatahan tuuuu hahahahaha

    sangat betoiii. baik la putus cinta putus tunang. dari bercerai berai bila dah kawen nt.

    nanti hang jugak yang menyesal tak sudah Eh! :p

    ReplyDelete
  6. Kita sama ar, otak ni paya sgt nak hafal no.tel...suami pun tegur, kang kena culik cmna tak ingat no tel suami sndri. Sob3 Fiza pun rasa bersyukur sgt putus dgn ex bf dulu dan kawin dgn suami yg tercinta. Hehe Kita tak tau, jodoh itu rahsia Allah kan. :)

    ReplyDelete
  7. lama dahh tak bw kat siniii dah kawen dah puan gksb kitaaa! congratss dear! semoga bersama hingga ke jannah! :)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi