Tuesday, August 26, 2014

KELEBIHAN SERUM / AMPOULE CHRISZEN


Assalamualaikum..

Uolsss siapa ada masalah liang pori-pori besar?? Kalau ada bermakna sama dengan aku. Selalu aku dok belek muka apsal pori-pori makin ketara ni. Salah satu punca adalah bila muka berminyak, cuci mekap tak bersih, terdedah pada matahari dan banyak lagi sebab.

Dan aku baru tahu sebaiknya sebelum kita nak pakai bedak atau pun mekap, pakai la serum di muka. Mesti ampa tak tau kan? Padahal dekat korea, kalau ampa tengok muka depa yang gebuss tu salah satu sebabnya bila pakai serum dapat juga melembabkan kulit.

Aku pon mula la survey serum, kebanyakannya memang mahal. Ampa tak percaya sila la survey. Lepas tu tertengok Wanita Hari Ini kat TV3. So aku pon try beli serum jenama Chriszen ataupun dikenali sebagai Ampoule.




Sebelum tu kita kena tahu apa itu Ampoule??



Aku ni bab penjagaan muka memang aku amik berat tambah dah bersuami, badan besar tak apa janji muka comel hahaha.... So aku beli Ampoule dengan harapan kulit muka aku akan jadi lebih flawless gitewww... Selalu aku pakai selepas cuci muka iaitu sebelum pakai mekap dan juga sebelum tidur.

Rasa sangat best sebab dia bukan jenis melekit. memang kalau kita sapu ja terus dia meresap dalam kulit. Dia berbeza dengan pelembab sebab Ampoule akan meresap dalam kulit dan pelembab selalunya just permukaan kulit jer...


Ni beberapa Step aku kongsikan sekali. 



Lepas tu 

Tara....



Eh Lisa Surihanis la dengan Lisa Surihani hihihi..

Yang pasal ni nanti aku cerita kat next Entry.

Kalau rasa nak beli Chriszen Ampoule boleh email aku 
anyss273@gmail.com


Harga RM 29.00
13ml




14 comments:

  1. akak rasa macam berminat pulak... hu hu hu... macam nak PM kat FB jer... hehe he.....

    ReplyDelete
  2. bkesan ek?nk la cmtu.bdn cam gajah xpa jnji comey...hahahaha

    ReplyDelete
  3. nak pakaiiiiii tapinya keadaan sekarang tak mengizinkan lagi sobsssss

    ReplyDelete
  4. betul2..kalau tengok artis kat korea depa dok saja2 pun depa sembur2 muka depa..sebab tu lawa..akak nak cari yang boleh sembur terus ke muka..yang kena picit2 kat tapak tangan ni biasanya malas nak pakai..heheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak diana susah nak cari yg sembur tu.. kalo pelembab banyak la

      Delete
  5. pakai serum waktu malam ja. Sebab hari tu pernah pakai waktu siang, muka berkilat teruk sangat..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpa, guna ikut kesesuaian kulit muka ;) ni mesti guna jenama lain ni try la chriszen hehe

      Delete
  6. Hello ada jual chriszen lg tak..satu botol brape ml?

    ReplyDelete
  7. Ada jual lg tak..muka sy berjerawat ada ada parut jerawat hitam2.. Blh pakai ke..jenis kulit combination..

    ReplyDelete
  8. Hello ada jual chriszen lg tak..satu botol brape ml?

    ReplyDelete
  9. salam...saya berminat nak beli Chriszen Ampoule tu. kebanyakkan seller jual 1 set, saya hanya nak Chriszen Ampoule sebab bedak banyak lagi. tk.

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi