Sunday, May 31, 2015

REZEKI

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Lebih kurang 5 bulan aku jadi cikgu ganti di sebuah sekolah agama di Yan, Kedah. Alhamdulillah ada rezeki aku untuk kerja lagi lepas aku ambil keputusan nak berhenti kerja dekat AADK.

Walaupun pjj gak dengan suami tapi masih boleh dikatakan dekat lagi dengan suami. Dulu aku takut kalau aku berhenti keja, mungkin aku susah nak dapat kerja. Tapi rezeki tu kan di tangan Tuhan, lagipun rezeki ni datang dari pelbagai cara =)

Mungkin lebih kot situ, kurang plak kot sini, dan kita kena sentiasa bersyukur sebab rezeki tu sentiasa ada dan tak pernah putus.

Walaupun banyak perkara aku kena korbankan terutama dari kehendak diri bila aku berhenti keja yang gajinya boleh la tahan, tapi itulah yang dikatakan pengorbanan. Dari situ aku belajar untuk lebih berjimat untuk perkara penting saja. Sebab aku punyai impian yang besar dan aku harap ia akan jadi kenyataan suatu hari nanti. Insyallah...


Kesayanganku

5 comments:

  1. chaiyokkkkkkkkkkkkkkkkk gk!!!! love u !

    ReplyDelete
  2. Hai cikgu#lambai2 tgn

    lama x berblog...hihihihi...

    btl...rezeki dtg dlm pbagai cara cuma kdg kita ja x prasan bnda yg mai tu rezeki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kak zai... Baru ada kesempatan nak update blog

      Delete
  3. alhamdulillah..rezeki ada di mana2..sy pon macam tu jugak dulu..risau kalau berenti keje, susah nak dapat keje lain tapi tu lah, rezeki ada dimana2..hihi

    ReplyDelete
  4. Assalam gk,
    betui3
    insyaAlalh rezeki mesti ada
    Allah tidak zalim :)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi