Thursday, October 20, 2016

ATURAN ALLAH



Post sebelum ini Pengalaman Rawatan HSG


Lepas dari buat rawatan tu, kami laki bini jumpa doktor balik. Buat ujian sperm dan progestron sekali lagi. Bila bincang balik dengan doktor, doktor suggest kami buat iui, Kos dalam seribu lebih macam tu la.

Tapi kami decide nak try dulu secara semulajadi, ehem, paham-paham jer la hehe,,, Aku amalkan pati delima, dan susu kambing untuk suami, Berurut pon dah. Pergi jer buat apa-apa yang patut yang mungkin memberi kebaikan kepada kita. Setakat ni, masih belum berjaya, Tiap-tiap bulan still "bocor". Next steps maybe kami akan teruskan dengan iui. 

Sebelum aku kahwin kan, aku selalu fikir adakah aku akan terus dapat anak atau akan hadapi ujian lambat dapat anak. Dan sekarang aku lalui apa yang aku dok fikir dulu, Bila fikir-fikir balik, its ok. Inikan ujian untuk uji kesabaran kita dan sejauh mana kita boleh tabah hadapi dugaan ini. Jadi senyumlah selalu. 

Pasal mulut-mulut orang ke apa ke memang aku dah tak amik peduli dah. Setakat ni memang aku dah tak pernah dengar la sama ada orang mengata ka atau pun tegur dan tanya banyak kali pasal anak ni. ALLAH pelihara aku dari benda-benda macam ni. Lagi pula aku dah ada ramai sangat anak di tadika hehehe... Semua tu penghibur hati aku. Kan ada hikmahnya, ALLAH dah atur elok dah.

Tiba-tiba boleh pergi interview dekat tadika, pastu dapat, terus dapat anak ramai hehehe... Nampak tak kekuasaan ALLAH? DIA dah atur elok dah, so buat apa hang nak meratapi nasib hang tu? Chilex ok? 

Errr... aku dah lama tak menulis blog, Tetiba ja terus cerita pasal ni kan? Masih adakah pembaca blog ini? Kalau ada ce komen sikit hehe... Doakan aku, dan aku turut akan doakan kamu ;)

1 comment:

  1. Semoga Allah beri kamu rezeki dapat anak lahir dari rahim kamu..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi